خطای 2503 به محض کلیک روی دکمه نصب

خلاصه
1396/09/14

هنگامی که روی دکمه نصب کلیک می کنم، پس از آنکه نوار پیشرفت کمی به جلو رفت(قسمت سبز رنگ پر شد) خطای زیر را نمایش داده می شود.

خطای 2503 به محض کلیک روی دکمه نصب

خطای 2503 به محض کلیک روی دکمه نصب


سوال کاربر نرم افزار سرو:
هنگامی که روی دکمه نصب کلیک می کنم، پس از آنکه نوار پیشرفت کمی به جلو رفت(قسمت سبز رنگ پر شد)  خطای زیر را نمایش داده می شود.
متن انگلیسی خطا بصورت زیر است:
The installer has encountered an unexpected error installing this package. this may indicate a progran with this package. the error code is 2503 خطای 2503
چگونه این مشکل را حل کنم؟ پاسخ پشتیبانی:
احتمال دارد برخی از فایل های سیستمی، ویندوز شما مشکل پیدا کرده است، به منظور حل این مشکل باید از ابزار بررسی کننده فایل های سیستمی (  System File Checker) استفاده کنید. ابزار بررسی کننده فایل ها یک ابزار کاربردی در سیستم عامل ویندوز است که به کاربران اجازه می دهد فایل های خراب شده ویندوزشان را پیدا کنند و آنها را دوباره بازیابی نمایند. برای استفاده از این ابزار نیاز است به اینترنت متصل شوید. لازم به ذکر است از آن جهت که این خطا یک خطای ویندوزی است، حل آن کار مشکلی است. و برای حل آن باید اطلاعات کافی از کامپیوتر داشته باشید. در صورتی که آشنایی چندانی ندارید یا ویندوز کامپیوتر را تعویض کنید یا اینکار را به یک متخصص بسپارید. در صورتی که تمایل دارید با پشتیبانی از راه دور شرکت تماس بگیرید.
مراحل استفاده:
گام اول: پنجره cmd را بصورت  administrator باز کنید. یعنی در جستجوی ویندوز cmd را پیدا کرده، روی آن کلیک راست نمایید و سپس run as administrator را کلیک نمایید.
در ویندوز 8 بصورت زیر است: در ویندوز8 در ویندوز 10، 7 و ویستا بصورت زیر است:   در ویندوز 10، 7 و ویستا گام دوم در محیط تحت داس cmd  دستور زیر را تایپ کنید و enter کنید.
sfc /scannow پس از اینکار سیستم بررسی لازم را انجام می دهد.

در محیط تحت داس   پس از اینکار ابزار sfc شروع می کند تمام فایل های سیستمی محافظت شده را جستجو می کند و در صورت خراب بودن، آنها را جایگزین می کند. پس از پایان پیام های زیر داده می شود.
Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
هیچ فایل خرابی پیدا نشد.
Windows Resource Protection could not perform the requested operation.
عملیات نمی توان انجام شود، این عملیات را باید در حالت safe mode ویندوز انجام دهید.
Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them. Details are included in the CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.
عملیات با موفقیت انجام شد، جزییات در فایل cbs.log نمایش داده شد.
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them. Details are included in the CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.
فایل های خراب وجود داشت و پیدا شدند ولی سیستم نتوانست آنها را تعمیر کند، جزییات را در فایل csb.log مشاهده کنید.