حلقه های تکرار چیست|حلقه در زبان های برنامه نویسی

خلاصه
1398/08/07

امروزه اکثر زبان های برنامه نویسی سمت سرور، سمت کلاینت و غیره همگی از دستورات تکرار یا loop استفاده می کنند. حلقه های تکرار باعث می شوند یک سری از دستورات در یک حلقه با استفاده از شرط تعیین شده در حلقه تکرار اجرا شوند. حلقه های تکرار نقش مهمی در زبان های برنامه نویسی ایفا می کنند. همه برنامه نویسان با حلقه های تکرار آشنایی دارند. در این مطلب حلقه های

حلقه های تکرار چیست|حلقه در زبان های برنامه نویسی

مقدمه
امروزه اکثر زبان های برنامه نویسی سمت سرور، سمت کلاینت و غیره همگی از دستورات تکرار یا loop استفاده می کنند. حلقه های تکرار باعث می شوند یک سری از دستورات در یک حلقه با استفاده از شرط تعیین شده در حلقه تکرار اجرا شوند. حلقه های تکرار نقش مهمی در زبان های برنامه نویسی ایفا می کنند. همه برنامه نویسان با حلقه های تکرار آشنایی دارند. در این مطلب حلقه های تکرار معرفی می گردند.
حلقه تکرار یا loop در زبان برنامه نویسی چیست؟
حلقه در انگیسی بصورت loop نوشته شده و بصورت لوپ تلفظ می شود. این اصلاح در برنامه نویسی به معنای یک چرخه تکرار از کدهاست که تا زمان مشخص یا بینهایت تکرار می شود.  حلقه های تکرار یا loop یکسری از دستورات هستند که دستورات داخل یک بلاک کد را بصورت مکرر اجرا می شوند. شرط خروج از این حلقه های تکرار یک دستور شرطی است که برنامه نویس به منظور خروج از حلقه ها مشخص می کند.
یکی از کاربردهای مهم حلقه های تکرار یا همان لوپ ها این است که باعث می شود از تکرار کدها جلوگیری شود. وقتی برنامه ای که می نویسیم کدهای کمتری دارد باعث می شود هم حجم آن کم باشد و سرعت بالاتری داشته باشد(البته اگر خوب نوشته شده باشد)و
نابودگر حلقه تکرار که باید به آن توجه کنیم
چیزی نابودگری که در حلقه های تکرار وجود دارد این است که این گونه حلقه ها شرط خروج نداشته باشند. گاهی اوقات برنامه نویسان برای حلقه های تکرار شرط خروجی نمی گذارند یا شرطی را قرار می دهند که باعث می شود یک حلقه بینهایت به وجود بیاد. این کار باعث کرش شدن (crash)  مرورگر، سیستم ها یا برنامه می شود. همیشه وقتی یک حلقه تکرار ایجاد می کنید سعی کنید کاری کنید که شرط خروج از حلقه وجود داشته باشد.
چگونه یک حلقه تکرار بنویسیم؟
نحوه نوشتن حلقه های تکرار در هر زبان برنامه نویسی با هم فرق دارد ولی ماهیت همگی یکی است. برای مثال در زبان هایی مثل سی شارپ، ویژوال بیسیک دات نت، جاوا اسکریپت و غیره همگی از کلمه for برای تعریف حلقه استفاده میشود با اینکه در زبان هایی مثل اسمبلی این حلقه ها را می توان با یک دستور cmp انجام داد.
برخی از کاربردهای حلقه های تکرار
حلقه های تکرار کاربردهای فروانی دارند که در زیر به مهترین آنها خواهیم پرداخت:
کم شدن حجم برنامه نویسی
کم شدن حجم برنامه
جلوگیری از تکرار دستورات
تغییر شرایط در هنگام زمان اجرای برنامه ها
سرعت برنامه های نوشته شده
و غیره